Känslolösa människor

Fick tidigare idag höra något som fick mig att bli förbannad och samtidigt sorgsen.
Min farfar hade 2 stycken bichon havanaiser. Den ena dog för några veckor sen på grund av ålder. Det är tråkigt men sånt händer och när det kommer till Nimos tur att gå bort så kommer jag gråta kopiösa mängder.
Dock var det inte det här jag menade med rubriken utan det jag egentligen menade var att i fredags så var det nästas tur. Han dog inte av sin ålder. Han blev PÅKÖRD! När min farfar var ute och gick med honom så kom det en bil när dom båda var på ett övergångsställe. När dom var på väg över så körde personen i bilen över honom, han blev träffad av bakdäcket.. Det värsta av det hela var att föraren smet. Jag kan inte förstå hur känslolös vissa människor kan vara!
Personen som körde kom undan på grund av att ingen tog registerings numret. Jag förstår varför farfar inte var en av dom som kollade upp det för jag hade nog precis som han, sprungit fram till hunden med all fokus på honom.. Trots alla vittnen som fanns så var det ingen som kollade upp registerings numret.
Hunden överlevde men man såg att han led. Därför bestämde farfar sig för att åka till veterinären med honom och ge honom en spruta så att han skulle få somna in.
 
Bara någon vecka innan så blev samma hund biten i huvudet och fick åka in akut och sy. Han mådde jättebra och alla tyckte så synd om honom. Och nu händer detta.
 
Jag tycker så synd om min farfar som blev av med dom båda på så kort tid efter varandra. Hundar är trots allt en vän för livet som man älskar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0